Monitorowanie systemu – Checklista nr 2

przez | 9 czerwca 2019

Cześć 🙂

Zapraszam do kolejnej odsłony transakcji. Wszystko okiem konsultanta SAP CRM, tylko i wyłącznie.

Zapewne zwrócisz uwagę, że brakuje jednej kolumny. Specjalnie została pominięta, ponieważ wszystkie poprawki zostawiam dla SAP BASIS. Nie podejmuj w nich żadnych działań, jak usunięcie wpisu czy zmiana w harmonogramie, jeżeli nie masz bladego pojęcia z czym się to je. 

Celem tego wpisu, abyś miał pojęcie o ich istnieniu i wykorzystał do swojej pracy. Dodatkowo zachęcam Cię do nauczenia się podstaw raportów. Będzie to dodatnia wartość.

Transakcja

Nazwa transakcji

Jak często monitorować?

Na co zwrócić uwagę?

SMWP

CRM Middleware Monitoring Cocpit

  • kilka razy w ciągu dnia

  • po każdym wgraniu nowego transportu

  • na statusy

SMGW

Gateway Monitor

  • codziennie

  • w zależności od statusu komunikatu o błedzie

  • błędy

  • stare żądania

Jeżeli występują, to należy zgłosić do SAP Basis bądź obserwować czy same się nie usuną

ST03N

Monitor obciążenia systemu

  • codziennie

Sprawdzamy widoki:

  • Workload overview

  • Transaction Profile

  • Time Profile

Interesuje nas czas reakcji.

DB02

DBA COckpit: System Configuration Maintaince

  • codziennie

Sprawdzamy trzy rzeczy:

  • Tabelspace size

  • Missing indexes

  • Space critical objects

Więcej informacji pod linkiem https://itsiti.com/db02-database-performance

ST06

  • kilka razy w ciągu dnia

Zwracamy uwagę czy CPU jest w przedziale 60-65 %. Jeżeli nie, to możemy sprawdzić:

  • w raporcie RSBDCOS0 (OS level commanda) uruchamianym w transakcji SE38 procesy, które zabierają najwięcej zasobów.

  • SM50 lub SM66 CPU i runtime procesów/zadań

  • SM12 istniejące blokady

  • SM13 statusy aktualizacji

  • SM21 błędy

SM50

Procesy robocze instancji

  • kilka razy w ciągu dnia

  • w przypadku problemów wydajnościowych

Zwracamy uwagę na statusy waiting i running. Jeżeli występują, to należy zgłosić do SAP BASIS

SM66

Procesy robocze wszystkich instancji

  • kilka razy w ciągu dnia

Podobna transakcja do SM50, ale dotyczy całego systemu. Służy do przeglądania procesów działających na wszystkich instancjach/serwerach aplikacji systemu SAP takich jak:


  • statusy aplikacji

  • powodów błedu systemu

  • data restartu

  • CPU i Run time

  • zalogowanych użytkowników

  • raport aktywności


SM21

Display system log

  • kilka razy w ciągu dnia

Używamy jej do sprawdzenia:


  • blędów

  • ostrzeżeń

  • komunikatów bezpieczeństwa

  • problemy z baza danych

SM37

Prosty wybór zadania

  • codziennie

W ramach codzinnego monitorowania administratorzy baz SAP wykorzystują tą transakcję do wyszukiwania anulowanych i aktywnych . Podejmuja analizy anulowanych zadań i ich przyczyn (np. logi) i wdrażają zmiany, które mają udoskonalić procesowanie zadań na przyszłość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *