Analiza błędu – Partner biznesowy o danym GUID nie istnieje

przez | 4 marca 2019

Zapraszam do kolejnej odsłony błędów w przetwarzaniu Bdock-ów.

Przypadek:

Komunikat błędu: Partner biznesowy o danym GUID nie istnieje.

Bdock type: BUPA_MAIN.

Przyczyną tego błedu jest niepoprawna replikacja partnera biznesowego z systemu źródłowego (SAP ERP) do SAP CRM. W takiej sytuacji możemy np. ponowić BDOC, ale najpierw sprawdźmy gdzie tkwi problem. 

Na początku podajemy weryfikacji dane w tabelach po stronie SAP CRM i SAP ERP, w taki sposób, że sprawdzamy czy

  • dany BP o numerze 1111111111 istnieje w systemie SAP CRM
  • dany BP o identyfikatorze GUID 1234567891AW123456QW2123423123E3 istnieje w systemie SAP CRM
  • identyfikator GUID BP jest taki sam w SAP ERP i SAP CRM 

W tym celu korzystamy z transakcji SE16 i sprawdzamy dwie tabele po stronie SAP CRM:

  • BUT000
  • CRMM_BUT_CUSTNO

Porównujemy je z danymi w SAP ERP, czyli też transakcji SE16 w tabeli CRMKUNNR:

Potwierdza się błąd opisany w komunikacie. Mamy dwa różne identyfikatory GUID dla danego partnera handlowego w obu systemach. 

W celu rozwiązania błędu proponuje podjąć następujące działania:

  1. Ponowienie Bdock za pomocą przycisku  reprocess BDoc message 
  2. Jeżeli pkt. 1 nie zadziała to:
  • Uruchom transakcję CRMM_BUPA_MAP
  • Wpisz numer partnera handlowego SAP ERP i naciśnij enter.
  • Zwykle, jeśli partner biznesowy istnieje w systemie SAP ERP, identyfikator GUID zostanie automatycznie wypełniony. Następnie naciśnij przycisk “Odczyt danych klienta“.

Ważne: Po zrealizowaniu pkt. 2 warto sprawdzić czy nie ma zatoru w obu systemach w SMQ1 i SMQ2.

Mam nadzieje, że w sposób przystępny wytłumaczyłam przypadek. Oczywiście mogą zdążyć się jeszcze inne komunikaty, ale to już w następnych wpisach.

Zapraszam do komentowania i zadawania pytań.

Do następnego razu! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *